Hente- og hjemsendingsavtale

Vollebekk AKS har følgende regler knyttet til hjemsending:

·       Vollebekk AKS sender hjem barn hver hele og halve timer med ingen unntak.

·       Vi ønsker at alle foresatte fyller ut avtale om hjemsending, vi ønsker minst mulig beskjeder i løpet av dagen.

·       AKS tar imot beskjeder fram til klokken 12:00 som gjelder hjemsending og/eller annen informasjon. Etter 12:00, garanterer vi ikke at vi tar imot aktuelle beskjeder. De vil bli lest påfølgende dag.

·       AKS sender hjem ca. 300 barn hjem hver dag. Vi minner barna på når de skal gå hjem, men de må selv vite hvor og hva de skal etter skolen.

·       Barnet må selv klare å huske hva han/hun må få med seg hjem. Hjemsender på AKS kan ikke være
huskeliste. Gjelder også skifte av tøy etc.

·       Vil ikke barnet ditt gå hjem må du ha mulighet til å hente.

·       Barn som går hjem selv må kunne vite hvor de skal gå/møte foresatte.

·       Barn som går hjem alene må vite hva de skal gjøre om de kommer hjem til tomt hus.

·       Avtaler som omhandler barn som skal gå hjem sammen med andre, er foresattes ansvar (f.eks. når det blir sykdom).

·       Hjemsendingstidspunktet er omtrentlig at det er intervall på 10 min +/-

·       Alle barn og foresatte skal melde seg til utkryss før de reiser fra Vollebekk AKS!

Hjemsendingsavtale

Klikk her for å laste ned avtalen.

NB! Avtalen må signeres og leveres til baseleder.