Skolestartere på #Sommerklubben

Sommerklubben

Vi håper dere gleder dere til å begynne på Vollebekk skole og AKS i 1. klasse. På denne siden finner du informasjon om tilbudet vi har i sommerklubben, før skolen begynner. Som ny elev på Vollebekk skole og AKS, er hjemsamarbeidet svært viktig for både skole og AKS. Vi tilrettelegger for elevenes behov igjennom hele sommerklubben, vi vil ha ekstra fokus på følgende for barna som begynner på skolen:

• Trygghet for foresatte og barn, dere vil bli møtt av faste ansatte hele perioden.
  • God informasjon mellom oss og foresatte igjennom hele sommerklubben.
  • 1. klasse vil alltid være adskilt fra resten av barna på AKS, da vi ønsker å ha fokus på trygghet, regler og rutiner.
  • Godt samarbeid med skolen, vi har overføringsmøter før skolen begynner.

Det er viktig at dere foresatte tar kontakt med AKS dersom dere har behov for det. Vi har alltid møter med skolestartere før AKS begynner, dersom det er behov for det. Til høyre finner du opplegget for sommerklubben for 1. trinn.

Før dere kommer på AKS, ber vi om at foresatte har sjekket at de har plass på AKS når barnet ankommer. Barn uten plass, kan heller ikke oppholde seg på AKS. Vi ber også om at dere setter dere inn i rutinene våre knyttet til utkryss. Informasjon om utkryss finner du ved å klikke her!

Barnet vil være en del av månebasen vår, som består av elever fra 1. og 2. klasse.

AKS vil være stengt 14. og 15. August til klokken 12:00, grunnet planleggingsdag!

Huskeliste for skolestartere

Her kommer en kort huskeliste for 1. klassingene:

• To matpakker og vannflaske
  • Klær etter vær
  • Innesko med navn
  • Solkrem
  • Skift med navn

I august får første klasse mulighet til å ta seg god tid til å bli kjent med skolen. Til vanlig tilbyr vi mange aktiviteter innenfor de forskjellige temaområdene i rammeplanen, men i august har vi fokus på å bli kjent med hverandre og skolen. For å få en oppstart som er trygg, er det primært førsteklassingene som bruker skolens lokaler i denne perioden. Barna blir tatt imot og veiledet av AKS-ansatte mens vi utforsker skolens regler og rutiner, samt forskjellige klasserom og uteområde.