FAU Vollebekk

Foreldrenes arbeidsutvalg (FAU) er bindeleddet mellom skolen og elevenes foresatte. FAU skal arbeide for et godt skole-hjem samarbeid og ta opp saker som kan bidra til å skape en god skole for alle skolens elever.

FAU Vollebekk har en til to representanter fra hver klasse. FAU skal sikre den lovfestede foreldremedvirkningen i skolen, og bidra til kvalitetsutvikling og godt skolemiljø for alle.

FAU Vollebekk har en egen nettside hvor du finner referater og annen nyttig informasjon for deg som har barn på Vollebekk skole. Klikk her for å gå til nettsiden til FAU Vollebekk.

Kontakt FAU:

Leder: Susanne Vinje.
Vi kan nåes på fau.vollebekk@gmail.com.

Oslo kommunale foreldreutvalg (KFU)

• KFU er foreldrenes arbeidsutvalg på kommunalt nivå.
  • Hensikten er å koordinere skolenes behov og ønsker i kommunen, og å drive opplæring og erfaringsutveksling.
  • Oslo KFU holder en rekke kurs, seminarer og møter som FAU-ledere, nestledere og foreldre har muligheten til å delta på.
  • Les mer om Oslo KFU

FAU skal:

• Fremme fellesinteressene til foreldrene
  • Medvirke til at foreldrene tar aktiv del i arbeidet med å skape et godt skolemiljø for alle
  • Bidra til et godt samarbeid mellom hjem og skole
  • Legge til rette for positiv utvikling hos elevene
  • Skape kontakt mellom skolen og nærmiljøet